About Me

My photo
biasa, tak pendek, tak gemuk, tak tinggi tapi perasan ensem.. sikit jar ar.. Be my follower and i will be you greatest follower ^-^ Peace!!

▄▀▄Sahabat Karib Saya▄▀▄

Sunday, September 20, 2009

Cuba Elakkan Baca!!

Versi Petronas
Aiman: Ayah, ni burung aper?
Ayah: Ni burung murai...

Aiman: Burung aperr??
Ayah: Burung murai

Aiman: Burung aper????

Ayah: Burung murai sayang...

Aiman: Burung aper....
Ayah: Burung murai nakk...
Versi Siput pulak(Ehsan SMS )..
Aiman: Ayah, ini Siput apa?
Ayah: Siput babi sayang...

Aiman: Siput apa?

Ayah: Siput babi nakk..

Aiman: Siput apa?

Ayah: Siput babi
Aiman: Siput apa?
Ayah: Siput babi...
Anak: hehehehe(anak gelak gelak pulak)....Siput apa?
Ayah:
SIPUT LA.....BABI! SIAL!!!!!!!!
Versi MAK Saya
Anak: mak, tu burung ape?
Mummy:
Burung Murai, nakk.
Anak
: Burung ape?
Mummy:
Burung Murai.
Anak: Burung ape?
Mummy:
Burung Murai.
Anak: Burung ape, mak????
Mummy
: EEEEeeee!!!! BURUNG BAPAK KAU PANDAI !! TULI BETOL!!! BIKIN GERAM!!!!!!!
Anak: Burung Bapak??? (Bila umo aku 18 bulan baru paham maksud ibu)..

Esok nyer saya tanya mak soalan sama tapi telur apa pulak...
jawapan mak sama dengan dialog atas cuma perkataan burung tu change to telur...
do u get it...)-_-(
P.s:::::burung ayah tu maksudnya burung murai binatang kesayangan ayah punya..ish ish ...kau jgn pikir benda laen pulak! sumpah kau jadi peti ais karang ....

12 comments:

ZARA 札拉 said...

hahaha~

lucah ka bah?

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

burung ayah tu maksudnya burung murai binatang kesayangan ayah punya..ish ish ...kau jgn pikir benda laen pulak! sumpah kau jadi peti ais karang keke...

azzaliena suziantie feisal said...

hahaha
llucah bha kau

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to azzaliena...
mana ada lucah bah... '
betul burung murai milik ayah aku lah huhu

azli said...

Salam Aidilfitri sekali lagi dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/
Salam Kenalan Dari Kami…

“Tanjung Puteri Pantai Gelora,
Selat Tebrau Kembara Mahkota,
Tibanya Syawal Disambut Gembira,
Salam Dihulur Kemaafan Dipinta”,

Jika tidak terlambat dan masih ade kesempatan ini

“Dalam kerendahan hati ade ketinggian budi..
Dalam kemiskinan harta ade kekayaan pekerti..
Dalam kelembutan lidah ade keterlanjuran kata
Dalam gurau dan senda tentunya ade silap berdosa”

Sempena Hari Raya Aidilfitri ini aku menyusun jari salam dihulur memohon ampun dan maaf atas segalanya..

Sila berkunjung ke blog kami ye...

Yup aku masih teringat-ingat iklan petronas tu.. Burung Murai tu kau punya ke??? emm di bawah akta kawalan hidupan liar (Cites)..Spesis Murai batu ialah burung dilindungi....awas jangan melastik burung tersebut..

Ejay said...

melucah di hari raya.. huhu.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

nak gelak boleh?

MUAHAH:p

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to azli..
spesis dilindungi... baru saya tahu.. thanks for the maklumat... badak pun dilinfungi tak???

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to Ejay..
melucah?? eh takde lah, betol lah burung ayah aku kat sangkar belakang umah tu haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to miss lolly..
boleh gelak..tapi dah gosok gigi blum?? ...muahhhha

shafarshahril said...

ketawa smbil mkn telur =)

daffodil D said...

siut deh. telur milik ibu tiada pula? ;p