About Me

My photo
biasa, tak pendek, tak gemuk, tak tinggi tapi perasan ensem.. sikit jar ar.. Be my follower and i will be you greatest follower ^-^ Peace!!

▄▀▄Sahabat Karib Saya▄▀▄

Thursday, July 16, 2009

Jumpa Hantu!!!

✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖
Cite ni dicite oleh mat yg kerja sebagai ex-sekuriti di kilang.

Pada satu malam 4 tahun yang lalu, ..semasa mat balik naek motor kul 12 pagi habis sif..

Dia pun tak berapa ingat malam tu tapi yang pasti bila dia lalu satu simpang dekat hutan tebal, dia nampak seorang perempuan gemuk memakai baju batik putih(betol obesity! Tak tipulah!!) melambai2 di tepi jalan…

Mat sgt kesian ngan pompuan sihat tu tetapi bila mat berhenti di tepi jalan nak bagi tumpang…keadaan sekeliling mat tiba2 berasa sejuk…seram giler....Pompuan tu tanpa ditanya dah pandai2 naek moto mat..(Erm..budi bahasa budaya kita???)..

Mat: Erm?? Dik??
Perempuan: Rumah kiter di atas bukit yang dekat dgn kuburan cina tu…


Mat hanya mengangguk dan meneruskan perjalanan. Sepanjang perjalanan, bulu roma mat menegak bagaikan kawat puteri islam…
Mat bersuara: Dik tinggal sana keh?

Perempuan tersebut langsung tak menjawap tapi rambutnyer yang bagaikan iklan model rejoice menyentuh bahu mat telah melajukan lg motor mat ..

Tiba2 mat berasa pompuan yang aneh tu telah ghaib dari cermin sisi moto …tetapi moto tetap berasa berat seperti ader orang membonceng..

Bila mat menoleh ke belakang tuk kepastian..

Mat terkejut! Lalu berhenti sebab terkaku..

Lepas 2 minit....
Sambil meminta maaf, mat memapah balik pompuan gemuk yang jatuh tergolek ke belakang tu balik naek motor dan hantar balik rumah…
Tamat
✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖✖
P.s: Pompuan gemuk tu bukan hantu..^-"✖

46 comments:

naqiubex said...

Hantu pun jatuh motor...

EN.ROBOT said...

hantu kan mmg kuang ajar,.,.mne de budi bahasa,,.,.ngeee~

Nadhirah Zamrose said...

klu sye drive mlm2,ade org nk tumpang...sye pecut,jgn hrp nk stop pun :)

azzaliena suziantie said...

hahaha...
eee...cuak seh ;p
hantu hantu
ko hanttu tak??
hahaha

SasHa Lee said...

sebenarnye hantu ker tak??
tapi lawak laa sebab jatuh.. hehe

ZARA 札拉 said...

woot~

sgt hantu lah kamu~

hahaaha~

ber_uwang said...

antu memang mcm tu dia mana sekolah

♥snoopy♥ said...

SWT~~~!

alhariesz said...

kalau pakai baju itam nanti olang tak nampak....

Pretty gal said...

Takut nyer

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To naqiubex: tu bukan hantu lah!!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To en. Robot: ah, tulah, diorang takde kempen budi bahasa hah, tak cukup budget ..haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To nadhirah: huh?? Tak baik macam tu nanti,kita mesti bantu orang haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To azzaliena: eh, aku manusia yang comel lagi tu hah

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To sSasha lee: tak, sebab jatuh hah..

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

T o beruwang: mintak wang sikit boleh haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To snoopy: swt swt swt!~!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To alhariesz: apsal tak baju pink keh, purple keh kan kan kan haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To pretty gal: peluk abang kalau takut haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to zara::
berbakat keh?? antu model jenis ape sesuai yeh

ateh said...

antoo 'sihat' eh..1st time baca ada antoo 'sihat'..wat terasajerk..wakakaka..

Siti Fatimah Nabihah said...

hahahha... jahat!!! ntah apa2 je dier ni.. neway,best la ur story

je m'appelle ema said...

haha...tat was funny!..haha..hye,thanks for dropping by my page yeee..=))

ema

bias® said...

seram...seram...

ayong said...

salam ziarah.
:)

babymiLosh said...

hahaha
kenapa mesti 'gemok'??

haishhhhh~~

ZARA 札拉 said...

Hantu Kimia Yang Kacak..

Boleh Ritz?

Feruz Rahman said...

tq singgah blog aku.. :)

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To ateh: kau ingat hantu takde kfc keh hah

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To siti: thank u!!!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To jem appella ema: thanks!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To bias: Penakot!!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To babymilosh: Dah ader Mcvalue lunch hah

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To zara: eh, hantu kimia kacak dan comel, comel tu harus ditambah hah

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

To feruz: u welcome, sorrylah takde jamuan kat page ni hah, tak cukup budget haha

..::mrsMeme::.. said...

hantu?

fuyo.fuyo.

patungcendana said...

sure ke itu hantu? kesian perempuan gemuk tu...dah la gemuk...orang ingat hantu pulak...huhuhu

azzaliena suziantie said...

hahaha...comel ke??

Hariszzz said...

suspen ku berderai sebaik membaca "pompuan gemuk"...

semua hantu slim :P

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

Mrs mee: bukan hantulah..fuyoh fuyoh!

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

Patung cendana: sure bukan hantu sebab hantu tak terguling ke belakang hah

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

Azzaliena: comel plus plus kot haha

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

Hariszzz: eh, hantu pun sekarang susah nak diet hah..

DilOt said...

hantu tak gi sekolah..jadi tak tau cara2 naik motor yg betul...sbb tu jatuh...

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

to dilot:
huh, kat sekolah, ader ajar cara naek moto yeh, tak pernah taw pun haha

Lifesaver said...

ramai tertipu skrg...aish~